Categories: Uncategorized

ABD’de “Super Bowl”un ekonomik etkisi 500 milyon dolar

Amerikan Futbolu Ligi’nde (NFL) şampiyonun belirleneceği “Super Bowl” tertibinin ülke iktisadına tesirinin 500 milyon doları bulması bekleniyor.

Bu yıl 59’uncusu düzenlenecek ABD’nin en çok izlenen ve en büyük spor tertibi Harika Bowl, 10 Şubat Pazartesi günü (TSİ) 02.30’da Louisiana eyaletinin New Orleans kentindeki Caesars Superdome’da oynanacak.

ABD’de 100 milyondan fazla kişi tarafından takip edilmesi beklenen maçı, 83 bin taraftar da statta izleyecek.

NFL’de 2024 dönemi Lombardi Kupası’nın sahibini belirleyecek gayrette, Amerikan Futbol Konferansı’nda (AFC) zafere ulaşan Kansas City Chiefs ile Ulusal Futbol Konferansı (NFC) şampiyonu Philadelphia Eagles karşılaşacak.

Ekonomik tesiri 500 milyon dolar

Muhteşem Bowl’un varsayımı ekonomik tesirinin 500 milyon doları bulması öngörülüyor.

Tertibin, mahallî ve memleketler arası yayın hakkına sahip TV kuruluşlarından elde edilen gelirleri de kapsayan yayın gelirleri dışında pazarlama ve reklam gelirleri ile stadyumda bilet, forma satışı ve yiyecek-içecek gelirleri de dahil olmak üzere birçok kategoride ekonomik tesiri olacak.

Harika Bowl öncesi bir biletin ortalama maliyeti 11 bin dolara (yaklaşık 400 bin lira) ulaşmış durumda. Bu da 2024’e nazaran bilet fiyatında yüzde 17’lik bir artış manasına geliyor.

Son beş yılda bir biletin ortalama fiyatı 7 bin 584 dolar seviyesinde bulunuyor. Şimdiye kadar yalnızca bir bilete ödenen en yüksek sayının ise 45 bin dolar olduğu kaydedildi.

ABD’de “sağlıksız” bir spor gecesi

Üstün Bowl gecesi, Şükran Günü’nden (Thanksgiving) sonra ABD’de en çok yiyecek tüketilen ikinci gün olarak dikkati çekiyor.

Tertibi takip etmesi beklenen 100 milyondan fazla ABD’linin, maç günü yiyecekleri fast-food eserlerle ortalama 6 bin kalori alacakları, yani sağlıklı bir tüketimin yaklaşık 2 katı seviyesinde besin tüketecekleri tabir ediliyor. Harika Bowl gecesinde, 5 bin ton patates cipsinin tüketilmesi bekleniyor.

Bu tarafıyla de Üstün Bowl, seyirciler açısından sıhhatsiz bir spor tertibi olarak da görülüyor.

Reklamların toplam müddeti 43 dakika 45 saniye

Yapılan anketlerde izleyicilerin yüzde 17’si, reklamların tertipteki en yeterli kısım olduğunu söylüyor.

Bu yıl Muhteşem Bowl sırasında yayınlanacak 30 saniyelik bir reklamın maliyeti, 7 milyon doları buluyor.

Üstün Bowl tertibi sırasındaki reklamların toplam mühleti 43 dakika 45 saniye olacak.

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

Süper Lig’de 29. haftanın VAR kayıtları

Trendyol Süper Lig'de 29. haftanın VAR kayıtları açıklandı.

4 hafta ago

Trabzonspor’un gençleri, yarı finale yükseldi!

UEFA Gençlik Ligi çeyrek final karşılaşmasında Trabzonspor, konuk ettiği Inter'i 1-0 mağlup etti ve yarı…

4 hafta ago

Fenerbahçe Opet’ten Beşiktaş BOA’ya büyük fark!

ING Bayanlar Basketbol Süper Ligi play-off yarı final birinci maçında Fenerbahçe Opet, Beşiktaş BOA'yı 49…

4 hafta ago

Trabzonspor taraftarından tarihi rekor!

Trabzonspor Kulübü, Inter maçında 40.368 taraftarla UEFA Gençlik Ligi'nde seyirci rekorunu kırdıklarını açıkladı.

4 hafta ago

Çaykur Rizespor’dan Ghezzal için sakatlık açıklaması

Çaykur Rizesporlu futbolcu Rachid Ghezzal'ın sol ön üst adalesinde zorlanma tespit edildiği açıkladı.

4 hafta ago

MKE Ankaragücü’nde çifte ayrılık

Ankaragücü'nde teknik yönetici Mustafa Kolcu ve sportif yönetici Emre Yıldız'la yollar ayrıldı.

4 hafta ago